Uutisia ja ajatuksia
Jaamme osaamistamme ja tuuletamme reippaasti markkinointia, strategiaa ja tutkimusta, mutta aina rakentavasti ja fiksusti.
Kvantitatiivisten markkinatutkimusten opas: Osa 2/7: Lomakesuunnittelu
Vaikka tämä artikkeli keskittyy erityisesti markkinatutkimukseen internet-haastattelujen näkökulmasta, ovat monet asiat yleistettävissä myös...
Kvantitatiivisten markkinatutkimusten opas: Osa 1/7: Tavoitteen määritys
Tutkimuksen tavoite lähtee asiakkaan tarpeesta Ilman selkeää tavoitetta tutkimusprojektilla ei ole mahdollisuutta onnistua. Tilanne on kuin...
Tekoäly voimistamaan kvalitatiivista markkinatutkimusta
Kirjoituksemme monimenetelmällisestä markkinatutkimuksesta poiki tärkeän kommentin, miten AI tulee työntämään lisää vauhtia markkinatutkimukselle –...
Vastuullisuus kuluttajamarkkinoinnin viestikärkenä – sosiaalisesti hyväksytty virhe?
”On selkeä kuilu sen välillä, mitä ihmiset väittävät haluavansa, ja sen välillä, mitä he todellisuudessa tekevät. Tämä on meille ongelma. Kuluttajat...
Monimenetelmällisestä markkinatutkimuksesta
Meillä Kuulaalla yhä useammin tehdään asiakascaseja, joissa hyödynnämme eksplisiittisesti sekä kvalitatiivista että kvantitatiivista...
Brändiattribuuteista kilpailuetuun – miten ratkaisevat askeleet otetaan?
Moni brändi on kiinnostunut markkinapositiostaan, ja niin pitääkin olla. Ja moni brändi haluaa erilaistua markkinalla, kuten pitääkin haluta. Mutta...