Uutisia ja ajatuksia
Jaamme osaamistamme ja tuuletamme reippaasti markkinointia, strategiaa ja tutkimusta, mutta aina rakentavasti ja fiksusti.
Kuulas Helsinki 2023 – mistä on kysymys?
Kuulas Helsinki on ollut asiakkailleen luotettava kumppani jo vuodesta 2005 lähtien. Mutta se, mitä Kuulas Helsinki on ja mitä kaikkea se tekee, ei...
Optimaalisen hinnan asettaminen – miten varmistaa maksimituotto?
Hinnoittelu on ikuinen haaste yrityksille. Se on tasapainoilua tuottojen maksimoinnin ja kilpailukyvyn ylläpitämisen välillä. Ja jos tuotteen hinta...
Periaatteitamme kvalitatiivisen tutkimuksen tekemiseen bisneskontekstissa
Pari viikkoa takaperin pidimme puheenvuoron kvalitatiivisesta markkinatutkimuksesta Markkinointitutkimusseuran aamiaistilaisuudessa. Tilaisuudessa...
Datan määrä – väärä kuningas?
Olen omalla urallani tehnyt työtä sekä kvantitatiivisten markkinatutkimusten, henkilöstötutkimusten että ”Big Data” -analytiikan parissa. Kaikissa...
Käyttäytymismotiivit – haastava tutkimusaihe
Pieni johdanto Markkinatutkimuksissa hyvin usein mitataan kuluttajien käyttäytymismotiiveja. Mutta välillä kuulee myös ihmettelyä siitä, miksi...
Jos tutkimustulokset yllättävät, muista Twymanin laki
Mistä on kyse? Kun ajatellaan datan tarkasteluun ja data-analyysiin liittyviä lakeja, sisältävät ne usein kaavoja ja yhtälöitä. Silti dataan...