Se mikä oli hetki sitten vielä paikallista, on nyt silmänräpäyksessä joka puolella. Elämme jatkuvassa paikallisen ja globaalin maailman re-mix-kulttuurissa, jota rajaton verkko ja informaatiotulva vauhdittavat. Sama digitalisaatio vie eteenpäin kaupan ja ostokäyttäytymisen jatkuvaa muutosta. Kyvystä navigoida ja löytää oma tie epävarmuuksien maailmassa on tullut yritysten elinehdoksi kiristyvässä kilpailukentässä ja osaksi heidän ydinosaamistansa.
Tiistai 24.5. on päivä, joka kannattaa ehdottomasti merkata kalenteriin, sillä kyseisenä päivänä julkaisemme Suomen ja koko Pohjoismaiden suurimman ja syvällisimmän vähittäiskaupan tutkimuksen Retail Buying Studyn, joka toimii kaupan alan suunnannäyttäjänä antaen yrityksellesi paremman kuvan asiakkaidesi ostokäyttäytymisestä sekä toimialasi menestyjistä digitalisoitumisen ja epävarmuuksien aikakaudella. Retail Buying Study, tuttavammin RBS, on myös ensimmäinen merkittävä koronarajoitusten jälkeinen tutkimus, joka osoittaa rajoitusten vaikutukset asiakkaidesi käyttäytymiseen ja asenteisiin kaupan eri kategorioissa. Tutkimuksen avulla saat viimeisintä tietoa, miten kaupan digihyppy on edennyt, missä tuotekategorioissa muutos on ollut suurinta, miten päivittäistavarakauppa on kehittynyt, miten Suomi vertautuu muihin Pohjoismaihin sekä miten vastuullinen ostaminen näkyy kuluttajien asenteissa.
Retail Buying Study kattaa 13 kategoriaa Pohjoismaissa, 200+ kaupan alan brändiä, 100+ tuotebrändiä ja dataa yli 30.000 shopperin ostokäyttäytymisen ja asenteiden osalta. Tätä et kuule muualta.
Lue lisää tutkimuksesta osoitteesta https://www.retailbuyingstudy.fi ja varaa oma kategoriaraporttisi jo etukäteen Emilialta, emilia.lillberg@kuulas.fi.