Uutisia ja ajatuksia
Jaamme osaamistamme ja tuuletamme reippaasti markkinointia, strategiaa ja tutkimusta, mutta aina rakentavasti ja fiksusti.
Hätälän kasvu perustuu ymmärrykseen – kuluttajasegmentointi suunnannäyttäjänä
Hätälä Oy on suomalainen perheyritys, joka on tehnyt kalaa rakkaudella jo neljässä sukupolvessa. Kalatuotteet lähtevät Oulusta niin kauppojen...
Tutkimusostaja, tervetuloa nykyaikaan!
Tämä on haaste ja jopa vaade nostaa tutkimusten ostaminen uudelle tasolle. Kirjoitin tutkimusoppaan pitkälti siitä näkökulmasta, miten laadukas...
Erottuva vai erilainen? Fiksu markkinoija ottaa haltuun molemmat
Markkinointikupla rakastaa yksinkertaistuksia ja vastakkainasetteluja. Ja mikäs siinä, väittämällä raflaavasti yhden totuuden puolesta kerää...
Brändin rakentaminen on maraton – miten huomioit tämän mittaamisessa?
Brändin rakentaminen on maraton, ei sprintti. Tämä on lause, jonka olen toistanut lukuisia kertoja sekä asiakkaille että itselleni. ...
Kvantitatiivisten markkinatutkimusten opas: Osa 6/7: Tulosten esittelytilaisuus
Mikä on tulosten esittelytilaisuuden rooli? Sarjan edellisissä osissa on käyty läpi esimerkiksi seuraavia asioita: Miten tutkimukselle asetetaan...
Kvantitatiivisten markkinatutkimusten opas: Osa 5/7: Raportin rakentaminen
Vaikka tämä artikkeli keskittyy erityisesti markkinatutkimukseen internet-haastattelujen näkökulmasta, ovat monet asiat yleistettävissä myös...