Uutisia ja ajatuksia
Jaamme osaamistamme ja tuuletamme reippaasti markkinointia, strategiaa ja tutkimusta, mutta aina rakentavasti ja fiksusti.
Brändiattribuuteista kilpailuetuun – miten ratkaisevat askeleet otetaan?
Moni brändi on kiinnostunut markkinapositiostaan, ja niin pitääkin olla. Ja moni brändi haluaa erilaistua markkinalla, kuten pitääkin haluta. Mutta...
Kuulas Helsinki 2023 – mistä on kysymys?
Kuulas Helsinki on ollut asiakkailleen luotettava kumppani jo vuodesta 2005 lähtien. Mutta se, mitä Kuulas Helsinki on ja mitä kaikkea se tekee, ei...
Optimaalisen hinnan asettaminen – miten varmistaa maksimituotto?
Hinnoittelu on ikuinen haaste yrityksille. Se on tasapainoilua tuottojen maksimoinnin ja kilpailukyvyn ylläpitämisen välillä. Ja jos tuotteen hinta...
Periaatteitamme kvalitatiivisen tutkimuksen tekemiseen bisneskontekstissa
Pari viikkoa takaperin pidimme puheenvuoron kvalitatiivisesta markkinatutkimuksesta Markkinointitutkimusseuran aamiaistilaisuudessa. Tilaisuudessa...
Datan määrä – väärä kuningas?
Olen omalla urallani tehnyt työtä sekä kvantitatiivisten markkinatutkimusten, henkilöstötutkimusten että ”Big Data” -analytiikan parissa. Kaikissa...
Käyttäytymismotiivit – haastava tutkimusaihe
Pieni johdanto Markkinatutkimuksissa hyvin usein mitataan kuluttajien käyttäytymismotiiveja. Mutta välillä kuulee myös ihmettelyä siitä, miksi...