Uutisia ja ajatuksia
Jaamme osaamistamme ja tuuletamme reippaasti markkinointia, strategiaa ja tutkimusta, mutta aina rakentavasti ja fiksusti.
Case Sanoma Pro: Kehitys lähtee opettajien tarpeiden ymmärtämisestä
Sanoma Pro on Suomen suurin oppimateriaalikustantaja, joka tarjoaa laadukkaita painettuja ja digitaalisia oppimateriaaleja. Yrityksen tavoitteena on...
Markkinalähtöisyydelle on helppo nyökkäillä − mutta toteutus vaatii näitä viittä radikaalia muutosta
Markkinalähtöisyys, tai paremminkin sen puute, nostetaan usein esiin leimallisesti suomalaisten yritysten heikkoutena. Ei tarvitse kuin hetki selata...
Kvantitatiivisten markkinatutkimusten opas: Osa 4/7: Datan analysointi
Vaikka tämä artikkeli keskittyy erityisesti markkinatutkimukseen internet-haastattelujen näkökulmasta, ovat monet asiat yleistettävissä myös...
Kvantitatiivisten markkinatutkimusten opas: Osa 3/7: Kohderyhmä, otanta ja tiedonkeräys
Vaikka tämä artikkeli keskittyy erityisesti markkinatutkimukseen internet-haastattelujen näkökulmasta, ovat monet asiat yleistettävissä myös...
Kvalitatiivisen aineiston analysoinnin lyhyt oppimäärä markkinatutkijalle
Tutkimusprosessi koostuu vaiheista, joissa tutkija tekee valintoja; menetelmävalintoja, tiedonkeruuvalintoja, kohderyhmävalintoja. Yksi oleellisista...
Retail Buying Study on täällä taas!
Retail Buying Study vuosimallia 2024 julkaistiin yhteistyössä Alma Median kanssa Alma Talk -tilaisuudessa 22.5.2024. Voit tutustua mielenkiintoiseen...