Kuulas Helsinki on ollut asiakkailleen luotettava kumppani jo vuodesta 2005 lähtien.
Mutta se, mitä Kuulas Helsinki on ja mitä kaikkea se tekee, ei ole polkenut paikallaan, vaan nahka on luotu useampaan kertaan uudestaan. Onhan yksi eteenpäin ajavista voimistamme jatkuva kehittyminen ja kehittäminen.
Asiakastyytyväisyys tärkeimpänä arvona
Se, kuinka tyytyväisiä me olemme omaan tekemiseemme, on toisarvoista. Asiakkaiden tyytyväisyys ratkaisee kaiken.
Parin viime vuoden projektipalautteissamme lähes puolet projekteista on ylittänyt asiakkaan odotukset ja loput ovat täyttäneet ne – yksikään ei ole palautteiden mukaan jäänyt odotusten alle.
Ja mehän haluamme tältä osin vain tehdä asiaa itsellemme haastavammaksi nostamalla asiakkaiden odotuksia.
Avoimissa palautteissa meistä on sanottu esimerkiksi seuraavaa:
- ”Ette vain suorittaneet sitä, mitä asiakas pyytää, vaan autoitte kehittämään ja saamaan irti tutkimuksesta enemmän”
- ”Yleinen sujuvuus ja aihepiiriin paneutuminen oli sellaista, johon en ole aiemmissa vastaavissa projekteissa ulkopuolisen tutkimusyrityksen kanssa törmännyt.”
Kun tämän lisäksi meidät on valittu kolmena vuotena peräkkäin Vuoden toimisto -kilpailussa parhaaksi asiakasymmärrys- ja asiakaskokemustoimistoksi, vaikuttaa tilanne tällä hetkellä varsin hyvältä.
Mutta oikeastaan – kaikki tämä on jo historiaa ja taaksepäin katsomista.
Mukana pysyäkseen on aina vain juostava kovempaa
Kuten yleisesti tiedetään, tyytyväisyys on kehittymisen suurin jarru. Ei tarvitse jäädä pitkäksikään aikaa lepäilemään laakereillaan, kun huomaa, että muut menivät jo ohitse ja karkasivat horisonttiin.
Kuten urheilussa, olet juuri niin hyvä kuin viimeisin suorituksesi.
Mutta jatkuva kehittyminen ja kehittäminen voi helposti johtaa siihen, että kukaan muu ei tiedä tarjoamastamme kuin me itse.
Ja mikä se tarjoama edes on?
Me puhumme itsestämme ylpeinä käsityöläisinä, jotka haluavat lähteä liikkeelle asiakkaan haasteesta. Vasta sen kuultuamme rakennamme sen ympärille parhaan mahdollisen ratkaisun hyödyntämällä kaikkea osaamistamme ja sopivimpia työkalujamme.
Siksi emme mielellämme puhu tutkimustuotteista, sillä se johtaa helposti siihen, että asiakkaiden ratkaisut pakotetaan sopimaan tuotteisiin, eikä päinvastoin. Ja jos toimisimme niin, emme kokisi olevamme asiakkaillemme kovinkaan hyödyllinen kumppani.
Kuulas Helsinki 2023 – miten se itsestään ajattelee?
Ja sitten toisaalta – jos kerromme itsestämme vain sen, että ”me autamme sinua kaikissa haasteissasi”, voi sekin tehdä lähestymisen vaikeaksi. Joten pyritään hieman kiteyttämään sitä, mitä kaikkea Kuulas Helsinki vuosimallia 2023 tekee.
Me olemme täyden palvelun asiakasymmärrystoimisto, jonka valikoimasta löytyvät sekä kvantitatiiviset että kvalitatiiviset tutkimusratkaisut. Laaja työkalupakki varmistaa sen, että meidän ei koskaan tarvitse edetä menetelmä edellä.
Meille tärkeää on se, että emme tee asiakkaillemme pelkkiä kyselyitä. Dataa maailmassa on jo tarpeeksi. Sen sijaan me haluamme olla edelläkävijä siinä, että kaikesta jo kerätystä ja jatkossa kerättävästä datasta otetaan mahdollisimman suuri hyöty irti.
Meille tärkeää on antaa asiakkaillemme vastaus niihin kaikkein olennaisimpiin kysymyksiin, kuten esimerkiksi:
- Mitä seuraavaksi kannattaa tehdä?
- Mihin tämä suositus perustuu?
- Mitä tapahtuu, kun näin tehdään?
Kuulas Helsinki 2023 – millaisia projekteja se tekee?
Jos jaamme tutkimuspalveluitamme niihin teemoihin, joissa useimmiten asiakkaitamme autamme, voi lista olla esimerkiksi seuraavan näköinen:
- Strategiset segmentoinnit
- Hinnoittelututkimukset
- Kuluttajien käyttäytymismotiivien selvittäminen
- Asiakaskokemuksen kehittäminen
- Tuoteoptimonti ja tuoteominaisuuksien arvon määritys
- Portfolion hallinta ja optimointi
- Tehokkaimpien viestikärkien määrittely
- Tuotelanseerausten optimointi ja ennusteiden laatiminen
- Positiointitutkimukset ja kilpailuedun rakentaminen
- Pakkaustutkimukset ja makutestit
- Mainonnan esitestaukset ja jälkimittaukset
- Jatkuvat seurantatutkimukset
- Ekonometriset mallinnukset
Mutta oli tutkimusteema mikä tahansa, meidän tehtävämme on datan avulla poistaa päätöksenteosta epävarmuus, ja antaa selkeitä vastauksia ja suuntaviittoja tulevaisuuteen.
Me haluamme olla ja myös pysyä yhtenä tutkimusmaailman suunnannäyttäjistä, joka uudistaa sitä, mitä markkinatutkimuksilta ja tutkimustoimistoilta vaaditaan.
Kuten tiimimme itse on oman iskulauseensa kiteyttänyt: ”Kuulas tarkoittaa kirkasta ajattelua, joka tuo tulosta.”
Sitä on Kuulas Helsinki vuonna 2023.