Putto on aiemmalla urallaan muun muassa vetänyt tutkimusliiketoimintaa Dagmarilla ja Accountorilla sekä toiminut kehitysjohtajana Designtutkimus Helsingissä.
Teemu on Suomen tunnetuimpia ja arvostetuimpia kvantitatiivisen tutkimuksen ja data-analyysien osaajia, ja tärkeä rekrytointi Kuulaan terävöittäessä asemaansa asiakkaidensa taloudellisen menestyksen kumppanina. Lisäksi Puton nimitys integroi ja tuo yhteen koko Mediabrands-ryhmän data- ja analytiikkapalveluja. Ryhmän asiakkaille tämä tarkoittaa entistä saumattomampaa datan asiakasymmärrykseen ja luovuuteen, vahvaa liiketoimintaosaamista painottaen.
”Omassa taustassani liiketoiminnan johtaminen, markkinoinnin strategiat, datan analysointi ja markkinatutkimus parissa ovat aina linkittyneet saumattomasti toisiinsa. Siksi liiketoimintalähtöinen tutkimus on minulle aina ollut sydämen asia. Tiedän itse kokeneena johtajana, millaista tutkimusta tarvitaan asiakkaan liiketoiminnan eurojen kasvattamiseksi.”
”Maailma on täynnä dataa, josta valtava osa on kaupallisesti arvotonta. Siksi tutkimusalan tehtävänä ei enää nykypäivänä voi olla tuottaa lisää numeroita ja perusgrafiikkaa. Jokaisen projektin on oltava selkeä jatkumo kristallinkirkkaista tavoitteista konkreettisiin toimenpidesuosituksiin. Kun pystymme tutkimuksen avulla kertomaan asiakkaillemme, mitä seuraavaksi kannattaa tehdä, miksi niin kannattaa tehdä ja mitä tekemisestä seuraa, myös rahallisesti, olemme varmasti hyödyllinen kumppani.”
Puton rooliin Kuulas Helsingillä kuuluu muun muassa data-analytiikkaratkaisujen ja tutkimuksellisten erikoismenetelmien edelleen kehittäminen yhä tehokkaamman datan hyödyntämisen varmistamiseksi.
”Kuulas Helsingillä on markkinalla todella vahva maine näkemyksellisenä toimistona, jossa kvalitatiivinen ja kvantitatiivinen tekeminen linkittyvät saumattomasti yhteen. Kun itselleni on tässä kokonaisuudessa vielä mietittynä selkeä ja innostava rooli, tuntuu todella hienolta päästä hyppäämään mukaan. Kun pääsen sovittamaan omaa osaamistani yhteen muiden huippuammattilaisten kanssa, syntyy siitä varmuudella jotain hienoa.”
Kuulas Helsingin COO Emilia Lillberg on innoissaan Teemun liittymisestä Kuulaan joukkoihin.
”Lupaus siitä, että tuotamme monimetodologista, aina juuri kunkin asiakkaan haasteeseen sovitettua dataa, tutkimusta ja ymmärrystä vaatii sen, että kunkin osa-alueen tekijät ovat alansa parhaita tekijöitä. Teemun tulon myötä tuomme tähän entistä vahvemmin myös eurot – mikä on taloudellisesti kannattavaa, millä toimenpiteillä liiketoiminta kasvaa ja miten kannattavuutta voi lisätä. Kuulas Helsinki on nyt entistä vahvemmin asiakkaidensa taloudellisen menestyksen partneri.”