Uutisia ja ajatuksia
Jaamme osaamistamme ja tuuletamme reippaasti markkinointia, strategiaa ja tutkimusta, mutta aina rakentavasti ja fiksusti.
Optimaalisen hinnan asettaminen – miten varmistaa maksimituotto?
Hinnoittelu on ikuinen haaste yrityksille. Se on tasapainoilua tuottojen maksimoinnin ja kilpailukyvyn ylläpitämisen välillä. Ja jos tuotteen hinta...
Periaatteitamme kvalitatiivisen tutkimuksen tekemiseen bisneskontekstissa
Pari viikkoa takaperin pidimme puheenvuoron kvalitatiivisesta markkinatutkimuksesta Markkinointitutkimusseuran aamiaistilaisuudessa. Tilaisuudessa...
Datan määrä – väärä kuningas?
Olen omalla urallani tehnyt työtä sekä kvantitatiivisten markkinatutkimusten, henkilöstötutkimusten että ”Big Data” -analytiikan parissa. Kaikissa...
Käyttäytymismotiivit – haastava tutkimusaihe
Pieni johdanto Markkinatutkimuksissa hyvin usein mitataan kuluttajien käyttäytymismotiiveja. Mutta välillä kuulee myös ihmettelyä siitä, miksi...
Jos tutkimustulokset yllättävät, muista Twymanin laki
Mistä on kyse? Kun ajatellaan datan tarkasteluun ja data-analyysiin liittyviä lakeja, sisältävät ne usein kaavoja ja yhtälöitä. Silti dataan...
Kuulas Helsinki jälleen Vuoden asiakasymmärrys- ja kokemustoimisto
Kuulas Helsinki valittiin asiakkaiden toimesta jo kolmatta kertaa peräkkäin Vuoden asiakasymmärrys ja -kokemustoimistoksi Regin tutkimuksessa. Me...






